FANDOM

Charakterystyka Edytuj

Krewniak słynnego afrykańskiego ibisa czczonego – świętego zwierzęcia w czasach starożytnego Egiptu. Zamieszkuje Nowy Świat. Z roku na rok migruje w poszukiwaniu rozległych podmokłych terenów. Niestety z roku na rok liczba dogodnych dlań siedlisk może się zmniejszyć.

Wygląd Edytuj

Upierzenie tego ptaka jest śnieżnobiałe. Na spodniej stronie skrzydeł, na ich krańcach widoczne są charakterystyczne czarne plamy. Wokół dzioba i oczu znajduje się nieopierzona skóra barwy różowo-czerwonej. Dziób oraz nogi są ubarwione podobnie.

Występowanie Edytuj

Zasięg ibisa białego rozciąga się od Ameryki Północnej (od jej południowo-wschodniej części) poprzez Amerykę Środkową aż do Ameryki Południowej.

Środowisko życia Edytuj

Ibisy żyją w dużych stadach. Zamieszkują nad zbiornikami wodnymi, które są dla nich źródłem pożywienia. Wybierają na swe tereny łowieckie słodkowodne jeziora i rozlewiska rzek, ale nie tyko - można je spotkać również na wybrzeżu.

Lęgi Edytuj

Ibisy białe tworzą monogamiczne związki ( przez całe życie pozostają wierne jednemu partnerowi). Choć nie jest to ścisła reguła. Oboje rodziców buduje gniazdo i opiekuje się potomstwem. Lęgi odbywają się w towarzystwie innych ibisów białych – w tzw. koloniach rozrodczych. Samica buduje gniazdo, z materiałów które dostarcza jej samiec. Są to głównie znalezione na ziemi patyki. Zwykle jest ono dobrze ukryte ( o ile pozwalają na to jego spore rozmiary) wśród zarośli, starych pni etc. Czasem znajduje się po prostu na ziemi. Samica składa niedużo, bo zwykle około trzech jaj.

Pokarm Edytuj

Ibisy białe polują przede wszystkim na ryby i skorupiaki w płytkich wodach, nieopodal brzegu. Przy okazji łowią także inne zwierzęta – np. większe owady, płazy, a od czasu do czasu zdarza się im złapać swoją zdobycz także na lądzie. Może nią być płaz, lub inny kręgowiec niewielkich rozmiarów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki