FANDOM

Jest ptakiem wielkości gawrona, z krótszym, masywnym, błyszczącym, czarnym dziobem. Nogi gołe – bez pierzastych nogawek u nasady. Głowa, podgardle, skrzydła i ogon są smolistoczarne. Kark, grzbiet i brzuch – brudnoszare. W powszechnym mniemaniu wszystkie krukowate to właśnie wrony. Wrona siwa jest jednak ptakiem obecnie dość rzadko spotykanym. Z pewnością nie występuje w stadach kawek i gawronów nocujących zimą w miastach czy lasach. Prowadzi raczej samotniczy tryb życia. Po okresie lęgów tworzy czasem małe grupy liczące do kilku par. Jej teren występowania stanowią obrzeża lasów, pola, łąki, głównie krajobraz rolniczy w dolinach rzecznych. Sporadycznie spotkać można ją w większych ogrodach bądź starych parkach. Wychodzi więc na to, że wielu ludzi za najbardziej popularnego uważa ptaka, którego nigdy nie spotkało.

Głos wrony to dość dźwięczne krakanie. Nie niesie ze sobą złowieszczych skojarzeń ze względu na czystość dźwięku i fakt, że jest to krakanie jednego lub dwóch osobników, nie zaś przytłaczającego stada.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki